måndag 4 mars 2013

ETT STORT TACK TILL SOCIALTJÄNSTEN I GÄVLE:
 
"Jag vill bara tacka socialtjänsten så otroligt mycket att jag sitter här nu som 22 åring med hjärnspöken och panikångest till följd av min borderline som är ett resultat av 28 placeringar på allt från jourhem,fosterhem, öppna HVB hem, utredningshem, SiS instutitioner och rättspsyk. 
Att sedan 12 års ålder aldrig kunnat känna mig hemma någonstans. Tack för att jag som 17 åring fick sitta på rättspsyk och lyssna på pedofiler skryta om sina bravader, tack för att jag som 15 åring hamnade på min första SiS instutition bland äldre tjejer som såg till att man var värre när man kom därifrån än när man åkte in.
Tack för att jag fick spendera ytterligare 3 år på olika p12or runtom i landet. Att jag fick lära mig att överleva genom att bli hård, äta eller bli uppäten. Tack för att jag aldrig fick gå gymnasiet, inte för att jag inte ville eller inte var tillräckligt smart utan för att jag INTE FICK, de e svårt o skaffa sig en utbildning när man istället är inlåst dygnet runt och får se världen genom ett fönster av pansarglas. 
Tack för alla LVU förhandlingar där jag fått sitta tyst och höra er tala om för alla närvarande vilken hemsk människa jag är och hur jag bör låsas in. Aldrig har jag under dessa år av "behandlingar" fått någon behandling. Förvaring är ett ord som bör användas istället. hur började detta ? Jo, jag var 12 år och mamma var alkoholist. Därför straffades JAG. Tack till socialtjänsten i gävle då jag trots min fysiska frihet nu är fast med en sjukdom som jag måste jobba med i ytterligare några år för att kunna bli fri psykiskt. Ni har stulit så viktiga år från mitt liv, de åren som formar en. Tack för att jag är så institutions skadad att jag inte vet hur man fungerar bland vanligt folk. Tack för att jag aldrig fick en chans."

Zombina Bacon misstänker att Gävle kommun undanber sig att kommentera denna unga kvinnas vittnesmål om hur ni "räddade" henne från sin Alkoholiserade mamma? Barnets bästa? Igen? YEAH RIGHT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar